کاهش سرمایش کولر گازی

کاهش سرمایش کولر گازی

کاهش سرمایش کولر گازی در گرمای تابستان مسئله بسیار مهمی است، کولرها یکی از وسایل سرمایشی هستند که بیشترین میزان سرمایش را ایجاد می‌کنند. در میان کولرها نیز کولر گازی یکی از بهترین نوع کولر برای ایجاد فضایی خنک در تمامی خانه‌ها است. با این حال این کولرهای گازی گاهی به جای این که فضای سردی در داخل خانه ایجاد کنند، بادی گرم از خود بیرون می‌دهند. دلایل کاهش سرمای کولر گازی بسیار زیاد هستند ولی تقریبا منشا اصلی تمامی این مشکل‌ها، خرابی‌ها و نقص‌های جزیی در داخل کولر است.

عدم تناسب ظرفیت کولر گازی با محیط :

بسیاری از افرادی که به تازگی اقدام به خرید و نصب کولرهای گازی کرده‌اند، ممکن است به دلیل عدم تناسب ظرفیت کولر گازی با محیط تصور کنند که این کولرها به خوبی کار نمی‌کنند. با این وجود، در این موارد فقط کولر نمی‌تواند کل فضای محیط را به درستی گرم کند. این مسئله علت‌های فراوانی می‌تواند داشته باشد و مهم‌ترین آن‌ها، بزرگ بودن محیط، کم بودن توان کولر و گرمای محیط است. در چنین موردی، کولر به درستی کار می‌کند و نیازی به تعمیر ندارد تنها به اشتباه خریداری شده است و فقط نقطه محدودی را می‌تواند سرد کند. برای تشخیص این وضعیت نیز فقط کافی است که دست خود را نزدیک کولر برده و مطمئن شوید که کولر به درستی می‌تواند کار کند.

گرم شدن کمپرسور:

یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش سرمایه کولر گازی کمپرسور آن است. در برخی از محیط‌ها کولر گازی به شکلی نصب می‌شود که کمپرسور (که در برخی از کولرهای گازی در بخش خارجی نصب می‌شود) در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار می‌گیرد. در چنین شرایطی داغ شدن آن باعث می‌شود که متعاقبا کولر گازی نیز سرمایش خوبی نداشته باشد. گاهی نیز این مسئله ناشی از تابش مستقیم نور خورشید نیست. به طور کلی گرمای محیط می‌تواند روی گرم شدن کمپرسور تاثیر داشته باشد. این مسئله خصوصا وقتی که دمای محیط به بیشتر از ۵۰ درجه برسد مشهود است.

برای حل مشکل تابش مستقیم خورشید می‌توانید سایه بان برای آن درست کنید. راه حل دیگر این است که جای کولر گازی را به طور کلی عوض کنید.

بیشتر بخوانید :  تعمیر کولر گازی در اصفهان 

گرفتگی در کویل کندانسور:

یکی دیگر از مشکلاتی که می‌تواند به میزان قابل توجهی باعث کاهش سرمای تولیدی کولر گازی شود، کثیف شدن و گرفتگی در کوین کندانسور کولر گازی است. در کندانسور گاز گرم خروجی از کمپرسور وارد شده و با در داخل کندانسور دمای گاز گرم پایین می‌آید و گاز در آن تبدیل به مایع می‌شود و سرمای ساطع شده از طریق این مایع است. لوله‌ی کندانسور در اثر گذر زمان معمولا دچار گرفتگی می‌شود و در صورتی که این اتفاق بیفتد، تبادل حرارتی به خوبی انجام نمی‌شود و میزان سرمایش دستگاه از کار می‌افتد. در صورتی که این گرفتگی ادامه بیابد و کولر گازی مورد نظر تمیز نشود، منجر به سوختن کمپرسور می‌شود.

راه حل چنین مشکلی در کولر گازی این است که کندانسور را بیرون آورده و آن را تمیز کنید. برای شستن کندانسور فقط کافی است که از آب استفاده کنید. با این حال، از آن جایی که این قطعه بسیار حساس است، بهتر است که تمیز کردن آن را به یک تعمیرکار مجرب از  تعمیر کولر گازی در اصفهان  بسپارید چرا که اشتباه در بیرون آوردن و جای گذاری کندانسور مجبور به خسارت به کلیت کولر گازی می‌شود.

سوختگی فن:

یکی دیگر از شایع‌ترین دلایل کاهش سرمای کولر گازی سوختگی و یا از کار افتادن فن آن است. فن یکی از بخش‌های کولر گازی است که با چرخیدن پره‌های آن سرما تولید می‌شود و در صورتی که این پره‌ها حرکت نکنند، باد سرمای کافی را نخواهد داشت و در مواردی نیز حتی گرما تولید می‌کند. مشاهده کار کردن یا کار نکردن فن به مدل کولر گازی بستگی دارد و در برخی از آن‌ها حرکت فن با چشم از بیرون قابل مشاهده است و در برخی دیگر باید حتما بدنه بیرونی کولر باز شود تا مشخص شود که فن کار می‌کند یا خیر.

در مواردی که نمی‌دانید آیا فن کولر به خوبی کار می‌کند یا خیر، بهتر است طبق دستور العمل‌های نصب ذکر شده در دفترچه‌های کولر گازی اقدام به باز کردن بدنه بیرونی کنید و عملکرد فن را مشاهده کنید. در صورتی که تجربه یا تخصصی در این مورد ندارید بهتر است که از یک تعمیرکار مجرب بخواهید تا این کار را برای شما انجام بدهد.

بیشتر بخوانید :  تعمیر کولر گازی در اصفهان 

عدم سرویس سالیانه کولرگازی:

کولرگازی همچون هر وسیله دیگری نیاز به نگهداری دارد .شارژ گاز , نظافت و شستشوی فیلتر ها , بررسی و تعویض اتصالات نامناسب جریان برق , بررسی عایق ها و تجدید آنها در صورت آسیب دیدگی ,همگی مواردی است که سالیانه باید مورد بررسی قرار بگیرید .

عدم  شستشوی فیلتر های کولرگازی:

عدم نظافت و شستشوی فیلتر های کولرگازی خود بتنهایی میتواند باعث اختلال در سیکل تبرید و مانع از تولید باد خنک در پنل داخلی گردد .همچنین عدم نظافت فیلتر ها در بلند مدت میتواند باعث آلودگی های میکروبی و باکتریایی و قارچی در محیط شود .

ولتاژ نامناسب جریان برق متصل به دستگاه کولرگازی:

یکی از رایج ترین دلایل عدم خنک کنندگی کولرگازی های نو  و کارکرده  جریان برق نامناسب متصل شده به دستگاه است که در اثر جریان نامتناسب سیستم تبرید با مشکل مواجه شده  و در نتیجه باد گرم از پنل داخلی میزند و سیستم قادر به خنک کردن محیط نمیشود . این مشکل بیشتر در روز های بسیار گرم سال نمایان میشود که مصرف بیش از اندازه برق باعث جریان نامناسب برق منطقه یا ساختمان میشود و در نتیجه کولرگازی سرمای کمتری تولید کرده یا باد گرم میزند . توصیه میشود قبل از انتخاب کولرگازی با مشاورین تعمیر کولر گازی در اصفهان در مرکز بهین سرویس مشاوره نمایید.

بیشتر بخوانید :  تعمیر کولر گازی در اصفهان 

محل نامناسب قرار گرفتن کندانسور دلیل سرد نکردن کولرگازی میباشد:

  • کولر های گازی برای اینکه به خوبی بتوانند هوای خنک اتاق شما را تامین کنند از یک کمپرسور استفاده می کنند.
  • این کمپرسور در کولر های گازی معمولی در پنل خارجی دستگاه و در کولر های پنجره ای در قسمت بیرونی کولر گازی تعبیه می شوند.
  • وقتی در اغلب ساعات روز نور خورشید بصورت مستقیم بر روی کمپرسور بتابد باعث می شود که باد کولر خنکی مناسب نداشته باشد.
  • بنابراین در زمانی که محیط گرم تر باشد باد خروجی کولر هم گرم تر و در زمانی که محیط خنک تر باشد باد کولر خنک تر می شود.
  • تابش نور خورشید بصورت مستقیم به کمپرسور نه تنها باعث فشار زیاد به این قطعه برای تامین سرمایش لازم می شود بلکه برق مصرفی دستگاه را هم بسیار زیاد می کند و در نهایت با تمام این توصیفات کولر گازی به اندازه مناسب خنک نمی تواند بکند.

انواع خدمات و برند هایی که مشاورین تعمیر کولر گازی در اصفهان در مرکز بهین سرویس با عیب یابی کولر گازی شما را تعمیر میکنند:

تعمیرات کولر گازی در اصفهان ، تعمیر کولر گازی جنرال در اصفهان ، تعمیر برد کولر گازی در اصفهان ، تعمیر کولر گازی اجنرال اصفهان ، تعمیرات کولر گازی پنجره ای در اصفهان ،

تعمیر کولر گازی ال جی اصفهان ، تعمیر کولر گازی هایسنس در اصفهان .

نظرات کاربران