تعمیر کمپرسور کولر گازی

تعمیر کمپرسور کولر گازی

تعمیر کمپرسور کولر گازی  در مرکز بهین سرویس با به کارگیری بهترین تعمیرکار کولر گازی در اصفهان انجام می گردد. کمپرسور از مهمترین قطعات کولر گازی محسوب می‌شود. وقتی مطمئن شدید ایراد کولر گازی شما از کمپرسور آن است، در قدم بعد باید کمپرسور را عیب یابی کنید. بهتر است کار عیب یابی یا در صورت لزوم تعویض کمپرسور توسط افراد متخصص مستقر در مرکز بهین سرویس انجام میشود شما می توانید با شماره 09130332578 تماس بگیرید. و اقدام به  تعمیر کولر گازی در اصفهان کنید زیرا هزینه تعویض و خرید کمپرسور نسبتا بالاست.

 بهترین کمپرسور کولر گازی کدام است؟

در بین کمپرسورهای کولر گازی، کمپرسور اسکرول (scroll) بهترین کمپرسور کولر گازی می باشد که بهترین عملکرد را نسبت به کمپرسورهای روتاری و پیستونی دارند ولی خیلی کمتر استفاده می شوند و کمپرسور روتاری جزو پرکاربردترین کمپرسورهای کولر گازی می باشد.

عیب یابی وتعمیر کمپرسور کولر گازی:

در زمان سرویس، تعمیر یا تعویض کمپرسور کولر گازی قبل از اینکه ایراد دستگاه خود را از کمپرسور بدانید، بهتر است قطعات مختلف بر سر راه کمپرسور را تست کنید. سپس در نهایت به سراغ کمپرسور بروید. اولین سوالاتی که باید از خود بپرسید ان است: آیا برق به ترمینال کندانسور می رسد؟ آیا کنتاکتور به درستی عمل می کند و جریان برق به خازن منتقل می شود؟ در پایان باید تست کنید که خازن سالم است و جریان کامل را به کمپرسور منتقل می کند؟

اگر موارد گفته شده همگی درست بود، زمان آن رسیده که به سراغ کمپرسور بروید. کمپرسور کولر گازی در بیشتر مواقع قابل تعمیر نیست بلکه نیاز به تعویض دارد. هزینه ی تعویض این قطعه بالاست به همین دلیل تعمیرکار ماهر باید ازتعمیر یا تعویض کمپرسور کولر گازی اطمینان داشته باشد تا هزینه ی زیادی را بر مشتری تحمیل نکند. علائمی که نشان می دهد تعمیر یا تعویض کمپرسور کولر گازی باید اتفاق بیفتد عبارت اند از:

1-فن بیرونی روشن می شود اما کمپرسور روشن نمی شود.

2-زمانی که کولرگازی را روشن می کنیم با اینکه فن داخلی عمل می کند، اما به محض وارد شدن کمپرسور به مدار، فیوز می پرد.

3-کولر گازی (با توجه به توان و قدرت مناسب برای خنک کردن محیط) خنک نمی کند و سرمای کافی ندارد.

4- در تعمیر یا تعویض کمپرسور کولر گازی اگر کمپرسور صدا و لرزش بیش از حد دارد باید تعویض شود.

5- سرسیلندر کمپرسور بیش از حد گرم شود.

6- در قسمت دهش فشار نباشد. یا قدرت وکیوم کردن خط مکش از بین رفته باشد.

7-کمبود روغن در شیشه نمایش از علائم نشت گاز است که با شارژ بموقع می توان روغن کسر شده را به کمپرسور بازگرداند.

انواع تست کمپرسور کولر گازی

کمپرسور به سه روش قابل تست کردن است که در اینجا به توضیح این سه روش به‌طور مفصل می‌پردازیم.

روش اول: تست سیم‌پیچ

روش دوم: تست صدا (hammering)

روش سوم: تست کارکرد یا فشار کمپرسور

به طور کلی از بین رفتن عایق های موتور کمپرسور باعث اتصال و قطع سیم های موتور می شود که در نتیجه سبب سوختن کمپرسور کولرگازی می شود.

طول عمر سیم های لاکی موتور به درجه حرارت کارکرد موتور بستگی دارد به طوری که با بالا رفتن دمای کمپرسور و این دما می تواند برای مدت طولانی باقی بماند. این حالت ممکن است در یکی از حالت های زیر پدید آید:
دلیل سوختگی کمپرسور در کولرگازی
–    معیوب بودن فن.
–    کثیف بودن کندانسور
–    ولتاژ نامناسب
–    نا مرغوب بودن و یا مناسب نبودن سیم های لاکی موتور
–    کم شدن مبرد
–    اشکال در سیم پیچ راه انداز یا کمکی

علائم  آسیب دیدگی کمپرسور های برودتی چیست؟

از علائمی که اپراتور می تواند از طریق آنها متوجه آسیب دیدگی در کمپرسور بشود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطع کردن ناگهانی و سریع کلید حرارتی یا کلید اتومات و یا فیوز هایی که در سر راه مدار قدرت برق کمپرسور قرار دارد . این فرایند می تواند ناشی از سوختن قسمت سیم پیچ کمپرسور و یا قفل شدن قسمت مکانیک کمپرسور باشد.
  •  صدا و لرزش بیش از حد در کمپرسور نشانه اسیب دیدگی در قسمت مکانیکی کمپرسور می باشد.
  •  گرم شدن بیش از حد سر سیلندر کمپرسور نشانه اسیب دیدگی در قسمت سر سیلندر می باشد که حتی در برخی موارد باعث صدمات جدی در سوپاپ و واشر سر سیلندر می باشد .
  •  نداشتن فشار در قسمت دهش از بین رفتن قدرت وکیوم کردن خط مکش از دیگر علائم آسیب دیدگی در کمپرسور  می باشند.
  •  یکی از علایم نشت گاز کمبود روغن در شیشه نمایش می باشد که اپراتور با شارژ بموقع می تواند دوباره روغن کسر شده را به کمپرسور باز گرداند.
  • پایین بودن و یا نداشتن فشار روغن در کمپرسور.
  •  مشاهده نشت در قسمت های بیرونی کمپرسور که نشانه نشتی گاز و روغن می باشد

علت آسیب دیدن کمپرسور کولر گازی چیست؟

  • علت های متعددی وجود دارد که  باعث از بین رفتن کمپرسور های کولر گازی می شود این علت ها را می توان بعد از باز کردن کمپرسور و با مشاهده نحوه خرابی توسط کارشناس اعلام کرد که از انواع ان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  •  دو فاز شدن برق و یا نوسانات ولتاژ برق می تواند باعث سوختن سیم پیچی کمپرسور شود.
  •  شارژ گاز بیش از حد توسط اپراتور می تواند باعث صدمه زدن به  قسمت سر سیلندر و حتی از بین بردن قسمت مکانیک (شاطون و پیستون و بوش ها) شود
  • برخورد روغن آلوده به ذرات فلزی با سیم پیچ یا قطعات آهنی مثل سوپاپ یا پیچ به علت خاصیت مغناطیسی سیم پیچ می تواند باعث سوختن سیم پیچی شود.
  •  نشت گاز مدار و یا کم گاز بودن دستگاه می تواند به فرار روغن و گرم شدن بیش از حد کمپرسور کمک کند که صدمات جدی وارد شود.
  • کمبود روغن در کمپرسور نشت روغن و یا فرار روغن همراه با گاز می تواند  باعث قفل شدن قطعات مکانیکی و از بین رفتن قسمت مکانیکی شود که در اکثر موارد باعث سوختن سیم پیچی نیز می شود .
  • کثیف شدن فیلتر روغن فیلتر قسمت مکش و فیلتر مدار و یا هرگونه گرفتگی در مدار نیز باعث صدمه به کمپرسور می شود.

چنانچه احساس کردید مشکلی در کولرگازی شما به وجود آمده سریعا با مشاورین تعمیر کولر گازی در اصفهان مستقر در مرکز بهین سرویس تماس حاصل نموده و یا برای ارتباط مستقیم جهت تعمیر کمپرسور کولر گازی  با شماره 09130332578 تماس بگیرید.

انواع خدمات و برند هایی که مشاورین تعمیر کولر گازی در اصفهان در مرکز بهین سرویس با عیب یابی کولر گازی شما را تعمیر میکنند:

تعمیرات کولر گازی در اصفهان ، تعمیر کولر گازی جنرال در اصفهان ، تعمیر برد کولر گازی در اصفهان ، تعمیر کولر گازی اجنرال اصفهان ، تعمیرات کولر گازی پنجره ای در اصفهان ،

تعمیر کولر گازی ال جی اصفهان ، تعمیر کولر گازی هایسنس در اصفهان .

 

 

نظرات کاربران