تعمیر فن یخچال فریزر

تعمیر فن یخچال فریزر

تعمیر فن یخچال فریزر یکی از مهم‌ترین قطعا این دستگاه به شمار می‌رود. این فن نیاز به سرویس و بررسی مداوم و دوره‌ ای دارد. ممکن است فن یخچال کار کند اما در هنگام کار کردن تولید صدا کند. تعمیر صدای فن یخچال یکی از مهم ‌ترین سرویس‌های یخچال به شمار می ‌رود. در این مقاله قصد داریم چگونگی تعمیر فن یخچال شامل فن یخچال سامسونگ و سایر مدل‌های موجود در بازار ایران را تشریح کنیم.البته باید به این نکته توجه داشته باشید که معمولا فن‌ همه یخچال‌ها یک مکانیزم دارند و تعمیر آن‌ها تفاوت چشمگیری باهم نخواهد داشت.

عیب یابی و نحوه تعمیر فن یخچال :

برای جلوگیری از خراب شدن فن ها خوب است که هر چند وقت یک بار آن ها را سرویس کنید. تمیز کردن فن ها و روغن کاری آنان باعث می شود که همواره سالم و بدون دردسر به کارشان ادامه دهند.

برد الکترونیکی یخچال وظیفه دارد که بر اساس تنظیمات انجام شده قدرت برق دریافتی توسط فن ها را کنترل کند تا آن ها بتوانند متناسب با تنظیمات و شرایط کار کنند.

با توجه به این که به گردش در آمدن هوا در اطراف کویل ها یکی از مراحل مهم خنک سازی یخچال به شمار می رود کار نکردن یا خراب شدن هر یک از فن ها گردش هوا را دچار مشکل می کند و در نتیجه یخچال شما به اندازه کافی خنک نخواهد بود.

یکی دیگر از نشانه های خرابی فن‌ یخچال پر سروصدا کار کردن آن ها است. عیب یابی و تعمیر فن‌ ‌یخچال اهمیت زیادی دارد و باید توسط تعمیرکار متخصص انجام شود. فن‌های‌انواع یخچال های معمولی و ساید بای ساید عملکرد یکسانی دارند و نحوه عیب یابی و تعمیر آن ها با همدیگر تفاوت زیادی ندارد.

بیشتر بخوانید : تعمیر یخچال در اصفهان  

چرا فن یخچال خراب می شود؟

فن‌یخچال هم مانند قطعات دیگرر ممکن است در اثر اتفاقات مختلفی آسیب ببیند و خراب شود. تجمع گرد و غبار در اطراف پره ها و موتور فن، نوسانات برق و جابه جایی یخچال می توانند موجب خراب شدن یا کار نکردن فن شوند.تعمیر فن یخچال فریزر در مرکز بهین سرویس تماس با شماره 09130332578 .

برای جلوگیری از خرابی برق در اثر نوسانات برق به شما توصیه می شود که حتماً یخچال را به تراتس های محافظ متصل کنید. اگر متوجه شدید که تجمع گرد و خاک موجب اختلال در عملکرد فن شده است با استفاده از جاروبرقی تمام گرد و خاک را پاک کنید.

البته ممکن است اتفاق خاصی موجب خرابی فن نشده باشد و فقط گذشت زمان و کار کردن مداوم فن موجب فرسایش آن شده باشد. در این صورت لازم است که فن را با یک فن جدید جایگزین کنید. اگر فن شما سالم است و حرکت پروانه آن روان نیست می توانید به آن کمی روغن بزنید.

 علت کار نکردن هر یک از فن های یخچال را توضیح می‌دهیم:

علت کار نکردن فن کندانسور :

همه یخچال فریزر های جدید برای خنک کردن کندانسور از یک فن استفاده می‌کنند که به آن فن کندانسور می‌گویند.

محل قرار گیری فن کندانسور معمولا زیر یخچال و نزدیک کمپرسور می‌باشد.

کندانسور دارای سیم پیچ هایی است که فن کندانسور با عبور دادن هوا از میان آنها باعث خنک شدن آنها می‌گردد.

همزمان با کمپرسور و موتور تبخیر ، موتور فن کندانسور نیز شروع به کار می‌کند.

نشانه های خرابی فن کندانسور:

  • اگر صدای زیادی از یخچال به گوش می‌رسد ممکن است این مشکل از فن کندانسور باشد.
  • اگر داخل یخچال خنک نیست نیز ممکن است به علت خرابی فن کندانسور باشد.
  • همچنین اگر یخچال خیلی زود به زود روشن خاموش می‌شود ممکن است از فن کندانسور باشد.

تست فن کندانسور:

  1. یخچال را از برق بکشید
  2. پنل پشت یخچال را جدا کنید
  3. فن کندانسور را تمیز کنید و گرد و غبار های آن را پاک کنید
  4. کندانسور را نیز از گرد و غبار پاک کنید
  5. موتور فن و تیغه ها را بررسی کنید (اگر دارای پوسیدگی بود باید آنها را تعویض کنید)

تعمیر فن یخچال فریزر در مرکز تعمیرات بهین سرویس به‌ وسیله متخصصان و تعمیرکاران آموزش‌دیده در کارگاهی مجهز انجام می‌گردد.

بیشتر بخوانید : تعمیر یخچال در اصفهان  

انواع خدمات و برند هایی که مشاورین تعمیرات یخچال و فریزر در اصفهان در مرکز بهین سرویس با عیب یابی یخچال و فریزر شما را  تعمیر میکنند:            

تعمیر یخچال و فریزر سامسونگ ، تعمیر یخچال و فریزر در اصفهان ، تعمیر یخچال و فریزر هیمالیا ، تعمیر یخچال و فریزر فیلور ، تعمیر یخچال و فریزر اسنوا ، تعمیر یخچال فریزر امرسان ،تعمیر یخچال و فریزر بکو ، تعمیر یخچال فریزر بدون برفک ، تعمیر یخچال فریزر بکو ، تعمیرات یخچال فریزر بوش ،  تعمیر یخچال فریزر جنرال الکتریک ، تعمیر یخچال فریزر دوو  ،تعمیر یخچال در اصفهان ، تعمیرات سامسونگ اصفهان ، تعمیرات یخچال در اصفهان ، تعمیر یخچال در محل اصفهان  ، تعمیر یخچال سامسونگ در اصفهان  ، تعمیر یخچال فریزر در اصفهان .

 

نظرات کاربران