تعمیر برد کولر گازی

تعمیر برد کولر گازی

برد الکتریکی کولر گازی، از اصلی‌ترین قطعات این دستگاه کارآمد بوده و رفع ایراد و عیب یابی آن از چالش برانگیز‌ترین قسمت‌های عملیات تعمیر کولر است.

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های کولرگازی، برد الکتریکی است و خرابی آن می‌تواند در عملکرد کولرگازی اختلال ایجاد کرده و پروسه خنک کردن فضا را با مشکل مواجه کند. تعمیر و رفع ایراد این قطعه، بسیار سخت و هزینه بر است، بنابراین بهتر است قبل از بروز مشکلات جدی، علائم خرابی برد الکتریکی کولر گازی را بدانیم و به آن‌ها توجه کنیم.برای ارتباط مستقیم جهت تعمیر کولر گازی در اصفهان  با شماره 09130332578 تماس بگیرید.

برد کولر گازی چیست؟

برد کولر گازی چیست؟ در پاسخ باید بگویم که یکی از مهم ترین قسمت‌های کولر گازی برد آن می‌باشد.
برد کولر گازی مانند مغز انسان عمل می‌کند یعنی هر کاری که کولر گازی انجام دهد باید دستور آن را برد صادر کند.
در صورتی که برد دچار مشکل شود هیچ دستوری برای کار کردن کولر گازی صادر نمی‌شود و باعث از کار افتادن کولر گازی به صورت کلی خواهد شد.
برد الکترونیکی ارتباط مستقیم با برق دارد.

تعمیرات برد کولر گازی چه مزیت‌هایی به همراه می‌آورد؟

یکی از نکات مهمی که همواره باید به آن توجه داشت این است که تمامی وسایل برقی به سرویس و بازدید در فواصل زمانی منظم برای بیشتر شدن طول عمر دستگاه و بازدهی مناسب و بیشتر نیاز دارند. در واقع مزیت اصلی سرویس به موقع برد کولر گازی بالا رفتن راندمان آن است.

یکی دیگر از مزیت‌های اصلی سرویس و تعمیر برد کولر گازی آن هم به موقع این است که شما با این کار احتمال خرابی کولر گازی را به شدت کم می‌کنید و مجبور نمیشوید که برای تعمیرات و رفع خرابی کولر گازی یا حتی تعویض آن هزینه گزافی را خرج کنید. این را بدانید که هزینه تعمیر برد کولر گازی نسبت به هزینه تعویض و تعمیر کولر گازی کلی کولر بسیار ناچیز است.

دو دلیل عمده و شایع سوختن برد کولرگازی :

خرابی در برد کولرگازی یکی از شایع‌ترین خرابی‌هایی است که ایجاد می‌شود. با توجه به مراجعات مشتریان در زمینهٔ سوختن بردهای کولرگازی، دو دلیل بسیار شایع و عمده باعث سوختن برد کولر گازی شده است.

اولین دلیل عمده سوختن برد کولرهای گازی می‌توان به نوسانات برق اشاره کرد. زیراکه بردها از مدارهای الکترونیکی تشکیل‌ شده‌ و همچنین قطعات نصب‌شده بر روی برد به مقدار مشخصی ولتاژ نیاز دارد و گر به هر دلیلی این ولتاژ کم یا زیاد شود باعث آسیب برد شده و ممکن است برد کاملاً دچار سوختگی شود.

دومین دلیل که جزو شایع‌ترین دلایل سوختن بردهای الکترونیکی کولرگازی است رعایت نکردن نکات مهم و ایمنی در هنگام نصب کولر گازی است. اگر نمی دانید ایراد کار کولرگازی شما کجاست جهت تعمیر کولر گازی در اصفهان  با شماره 09130332578 تماس بگیرید.

عیب یابی برد کولر گازی :

اکنون که اهمیت این قطعه را می‌دانید، باید با بخش‌های مختلف آن آشنا شده و عیوبی که برای آن‌ها پیش می‌آید را بدانید، تا راحت عیب یابی برد کولر گازی را انجام دهید. در نظر داشته باشید که، برد الکترونیکی قطعه‌ای بسیار گران قیمت بوده و تعمیر و رفع ایراد آن باید به وسیله افراد ماهر صورت بگیرد. با خواندن این مقاله، یک دید کلی نسبت به مشکل ایجاد شده دارید و در آینده از وقوع دوباره این اتفاق جلوگیری خواهید کرد.

دلایل عمده تعمیر برد کولر گازی :

ترانسفورماتور و رگولاتور :

این قطعه کنترل کننده‌ی مقدار ولتاژ مورد نیاز آی سی و رله‌ها است، ورودی ولتاژ در این قطعه ۲۲۰ ولت و خروجی آن ۲۴ یا ۱۲ ولت است. به عبارت دیگر، این قطعه وظیفه دارد ولتاژ برق ورودی را کم کند. ترانسفورماتور، از دو سیم پیچ اولیه و ثانویه تشکیل شده است. جریان یافتن برق متناوب در سیم پیچ اولیه، روی سیم پیچ ثانویه نیز تاثیر گذاشته و سچس برق ولتاژ پایین تولید خواهد شد. در اکثر برد‌ها، این قطعه دو سوکت قرمز و آبی دارد. سوکت قرمز ۲۲۰ ولت را گرفته و سوکت آبی، این ورودی را به ۱۲ ولت می‌رساند.
در صورت نوسانات شدید برق و عدم استفاده درست از دستگاه، ترانسفورماتور و رگولاتور سوخته و دیگر در دستگاه برق ولتاژ پایین تولید نمی‌شود. در چنین شرایطی تعمیرکار، با استفاده از لحیم آن را از روی برد جدا کرده و ترانسفورماتور جدید را روی برد لحیم می‌کند.

رله اصلی :

اصلی‌ترین قطعه برد الکتریکی، رله کولر گازی است. این قطعه اندازه و شکل‌های متفاوتی دارد و خرابی آن می‌تواند، مشکلات زیادی را در کارکرد کولر گازی به خصوص در موتور و فن ایجاد کند. فنر، کنتاکت، بویین و اهرم فلزی از اجزای اصلی، رله برد کولر گازی محسوب می‌شوند. تعمیرکار برای عیب یابی این قطعه، رله را از برد جدا کرده و آن را با آمپرمتر تست می‌کند.

سوختن آی سی :

آی سی یا ثبیت کننده ولتاژ، برای زمان مورد استفاده قرار می‌گیرد که مدار نیاز به یک ولتاژ صاف و ثابت دارد. آی سی رگولاتور در جریان کشیدن آمپر، ممکن است زیاد داغ شود. آی سی رگولاتور، مدار تنظیم کننده ولتاژ است و جلوی تغییرات آن را می‌گیرد.

مادون قرمز :

ریموت کنترل کولر گازی، به شما امکان می‌دهد از راه دور و با کمک آن، بسیاری از تنظیمات دستگاه را به راحتی انجام دهید. کار کردن ریموت و کنترل از راه دور، به کمک مادون قرمز انجام می‌گیرد. مادون قرمز در قسمت جلویی، پنل قرار گرفته و به وسیله یک رشته سیم به برد وصل می‌شود. اگر این رشته سیم قطع باشد و یا فیش آن شل شده باشد، مادون قرمز نیز کار نخواهد کرد. پس اگر می‌بینید ریمون کنترل کار نمی‌کند، این احتمال را بدهید که شاید سیم مادون قرمز خراب شده باشد.

شل شدن فیش‌ها و سیم‌های برق :

در برخی موارد فیش‌ها و سیم‌هایی که برق و سایر قسمت‌ها را به هم متصل می‌کند شل می‌شوند و باعث بروز اختلال در عملکرد برد خواهند شد.
با خارج کردن و دوباره وصل کردن آن‌ها می‌توانید اگر مشکل این باشد آن را رفع کنید.
در برخی موارد فیش‌ها پوسیده می‌شوند که برای تعمیر برد کولر گازی در این حالت باید آن را تعویض کنید.

انواع خدمات و برند هایی که مشاورین تعمیر کولر گازی در اصفهان در مرکز بهین سرویس با عیب یابی کولر گازی شما را تعمیر میکنند:

تعمیرات کولر گازی در اصفهان ، تعمیر کولر گازی جنرال در اصفهان ، تعمیر برد کولر گازی در اصفهان ، تعمیر کولر گازی اجنرال اصفهان ، تعمیرات کولر گازی پنجره ای در اصفهان ،

تعمیر کولر گازی ال جی اصفهان ، تعمیر کولر گازی هایسنس در اصفهان .

 

نظرات کاربران